Sider

onsdag den 6. april 2011

Kanin.

Kaniner til slagt
Så kom dagen hvor den første kanin flyttede ind. En flot Stor Sølv hun kanin blev i weekenden hentet hjem fra en lokal opdrætter. Avleren havde inde vi fik den med hjem, parret den med en tilsvarende han. Da opdrætteren har mange kaniner i forvejen, var den ikke særlig tam. Den er dog blevet vant til os, og den er meget interesseret i det der sker uden for buret. Den spiser gerne tørt brød, gulerødder og græs af hånden.
Planen er indtilvidere at unger en gang skal slagtes, med undtagelse af en enkelt som skal avles videre på. Hun kom til at hedde Agnes.

Lidt om racen:

Stor Sølv

Vægt over 4,6 kg.
Baggrund: Sølvkaniner har været kendt i flere hundrede år. Så tidligt som i 1631 beskriver englænderen Markham sølvkaninen. Der er forskellige meninger om hvorfra store sølvkaniner stammer, men mest antageligt er, at den er fremavlet i provinsen Champagne i Frankrig, hvor den er kendt siden 1730.
Kendetegn: Dækfarven består af den sorte grundfarve blandet med hår med hvide spidser, som giver kaninen sølvskæret.


4 kommentarer:

  1. Hej Andreas.

    Jeg kan godt blive lidt misundelig på dig. Jeg har også planlagt at få kaniner, men det bliver vist ikke i år. Tidsmangel.

    Det er nogle flotte billeder af den smukke kanin.

    Jeg glæder mig til at følge din blog

    Med venlig hilsen

    Orla

    SvarSlet
  2. Tak for kommentaren Orla. Det er dejligt at der er nogen der læser med, på trods af at jeg kun har skrevet meget lidt indtil videre.

    Med venlig hilsen
    Andreas

    SvarSlet
  3. Hej Andreas,

    Hvor er hun smuk, og sikke et fint navn ;)
    Hvordan gik fødslen? Håber alt gik vel og at du ikke var så uheldig som mig!

    Hilsen Didde

    SvarSlet
  4. Tak Didde.
    Tillod mig at låne din kanins navn :)

    SvarSlet