Sider

søndag den 22. maj 2011

Kaninunger!


Det lykkedes! Agnes fik unger, og hele syv af slagsen. Den 28. april da jeg kom hjem fra skole, havde hun lavet en rede, plukket sig så hele buret var fyldt med pels, og født syv små fine unger. Jeg ventede en enkelt dag med at kigge i reden, af frygt for at hun ikke ville kendes ved dem. Under det tynde låg af pels hun havde skjult reden med, gemte sig de skønneste unger. Ungerne voksede og voksede og inden længe åbnede de øjnene. Nu er det efterhånden ved at være en måned siden ungerne blev født, og de spurter nu frem og tilbage i reden. De er meget tamme, og jeg kan uden problemer tage dem op.

Det er lige gået op for mig at jeg faktisk ikke har nogle fået taget nogle billeder af ungerne, så har straks været ude med kameraet og knipse løs. De er ikke særligt nemme at fotograferer - man skal være meget vaks for at snuppe et billede hvor de ikke er i bevægelse. Jeg tager det som et tegn på at de er sunde :D

Racen Stor Sølv bliver født sorte og bliver langsomt sølvfarvede. På billedet har den første allerede fået sølvfarvet pels ved snuden, men det er vist ikke så nemt at se.

 
Agnes og hendes unger

                                                              

1 kommentar:

  1. Hej Andreas.

    det er nogle gode billeder af ungerne. Håber vi får lov at følge deres opvækst på din blog.

    Med venlig hilsen

    Orla

    SvarSlet